UNIQA TOWER

UNIQA kupuje dceřiné společnosti AXA

Na pět milionů klientů, 2 100 zaměstnanců a 800 milionů EUR na pojistném – to jsou hlavní parametry francouzské skupiny AXA v Polsku, České republice a na Slovensku. Tyto aktivity získala nyní UNIQA – s výhradou právního schválení transakce.

Předmětem akvizice jsou životní a neživotní pojišťovny, investiční společnosti, penzijní fondy a servisní společnosti AXA v uvedených třech zemích. Kupní cena činila přibližně jednu miliardu EUR.

CEO koncernu UNIQA Insurance Group Andreas Brandstetter přivítal zdařilou transakci takto: „Společnosti zastřešené v koncernu AXA známe už dlouho. Hodí se výborně k naší dlouhodobé strategii. Zaměřením na profitabilní retailový obchod a vyváženým produktovým portfoliem vhodně doplní naše stávající aktivity a posunou nás na pátou příčku v regionu střední a východní Evropy.“

UNIQA v současné době jako sedmička v oblasti CEE disponuje celoplošnou sítí na 15 trzích a obsluhuje aktuálně na 6,8 milionu retailových i firemních zákazníků. Těm je schopna nabídnout veškerá pojistná řešení jakýchkoli potřeb.

Přichází investice do tří klíčových trhů

Na trzích v Polsku, v České republice a na Slovensku má značka UNIQA více než dvacetiletou tradici. Se startem dlouhodobého strategického programu UNIQA 2.0, představeného v roce 2011 a rozplánovaného do poloviny roku 2020, definoval koncern UNIQA země střední a východní Evropy jako druhý klíčový trh vedle Rakouska. Skupina nyní vystupuje na všech trzích pod jednotným zastřešením značkou UNIQA, s výjimkou Ruska.

Ekonomiky Polska, České republiky a Slovenska se v posledních letech úspěšně rozvíjely. S průměrnými ročními přírůstky HDP ve výši okolo 3 % za posledních 10 let vykazoval region podstatně vyšší dynamiku než domácí trh UNIQA v Rakousku (1,6 % ročně). „Naše analýzy ukazují, že i do budoucna by růst těchto tří zemí měl dlouhodobě a výrazně překonávat ten rakouský. Touto akvizicí tak investujeme do našeho stabilního a trvalého růstu,“ vysvětlil pozadí úspěšné snahy získat nový potenciál akvizicí společností AXA Andreas Brandstetter.

Zatímco pojistný trh Rakouska by měl v tomto roce posílit o 1,5 %, prognózy předpovídají Polsku přírůstek 6,2 %, České republice 6,8 % a Slovensku 2,7 %. Očekávání spojená s těmito třemi zeměmi jsou tak signifikantně vyšší.

Posiluje tržní pozici

V Polsku je UNIQA nyní se svými 1,5 miliony zákazníků desítkou na pojistném trhu. V České republice obsluhuje na 800.000 klientů a zaujímá pozici šestky. A konečně na Slovensku má UNIQA půl milionu zákazníků a v pořadí pojišťoven jí náleží číslo čtyři.

AXA nyní přinese v Polsku dodatečných 3,2 milionu klientů, v Česku 800.000 a na Slovensku 750.000 klientů. UNIQA tím poskočí v žebříčku pojišťoven podle předepsaného pojistného: v Polsku a v Česku na pozici pětky a na Slovensku si dále upevní své čtvrté místo. „Na každém z těchto tří trhů tak významně posílíme naší tržní pozici “ konstatoval Andreas Brandstetter, CEO UNIQA Insurance Group. „AXA se k nám výborně hodí: společnosti jsou prvotřídně řízeny a mají silnou pozici na trhu. Touto transakcí získáváme privátní i firemní klienty na třech růstových trzích, na nichž už nyní hospodaříme vysoce profitabilně.“ S 35 % životního pojištění a 65 % neživotního pojištění je i produktový mix téměř vyvážený.

Martin Žáček, generální ředitel české UNIQA pojišťovny, reagoval na událost slovy: Vítám akvizici společnosti AXA v České republice jako proměněnou šanci na významné posílení tržního podílu značky UNIQA u nás. Naše pojišťovna rostla v předchozích letech podstatně rychleji než celý pojistný trh a zvyšovala svoji profitabilitu. Prokázali jsme jasnou dlouhodobou vizi a máme jedny z nejspokojenějších klientů na trhu. I v rámci celé evropské skupiny UNIQA dlouhodobě vykazujeme výborné výsledky. Věřím, že i od zaměstnanců společnosti AXA získáme řadu skvělých nápadů a impulsů, které nám pomohou dále upevňovat pozici na trhu.“

Dokončení transakce musí ještě schválit příslušné úřady. UNIQA si pro přípravu akvizice přizvala poradenskou společnost HSBC.



Vydáno: 10.únor 2020, v Informace z trhu, Pojišťovny.
Zdroj: Eva Svobodová