Paolo Iannone, General Manager UniCredit Bank

UniCredit Bank přináší bezkontaktní charitativní kiosky

Přiložit kartu, pípnout a přispět na dobrou věc? Charitativní kiosky od UniCredit Bank ve spolupráci se SoNet, Payment4U a Mastercard umožní jako první na trhu poprvé uhradit příspěvek pomocí bezkontaktní platební karty či mobilní platební peněženky.

Proces darování se zrychlí, zaujme více dárců a propojí charitu s moderními technologiemi. První kiosky budou otestovány v Praze v katedrále sv. Víta, v chrámu sv. Mikuláše na Malostranském náměstí, v kostele Panny Marie Vítězné – Pražského Jezulátka a v prostorách UniCredit Bank na náměstí Republiky na Praze 1.

UniCredit Bank pořídí v prvním kole celkem deset kiosků, které zdarma zapůjčí vybraným charitativním institucím v České republice a na Slovensku. Zkušenosti v zahraničí ukazují, že předem určená výše příspěvku spojená s možností zaplatit jej kartou či mobilní peněženkou vede k jejich nárůstu až o 30 %. 

„Chceme poskytovat naše produkty a služby tam, kde mají skutečný dopad na společnost. Jsem velmi rád, že UniCredit Bank jako první na českém a slovenském trhu spouští projekt bezkontaktních charitativních kiosků, které jsou rozhodně v moderním bankovnictví inovativním krokem tím správným směrem. Díky nim mohou české a slovenské neziskové organizace získat více příspěvků pro dobrou věc a umožnit platby na charitu moderním a transparentním způsobem,“ říká Paolo Iannone, General Manager UniCredit Bank.

Jsme velice rádi, že se můžeme s našimi projekty na pilotním využití charitativních kiosků podílet, máme jich v zásobě celou řadu,“ doplňuje s úsměvem výkonný ředitel Arcibiskupství pražského, Antonín Juriga. „V katedrále budeme vděčni za každý dar věnovaný na Svatovítské varhany, v barokním prostředí svatého Mikuláše na Malé Straně či v prostorách UniCredit Bank poděkujeme za naše nejmenší potřebné, neboť příspěvky vybrané zde budou věnovány na výstavbu nové školy Dona Bosca, která nabízí útočiště handicapovaným dětem.“ 

Lenka Bukalová, manažerka obchodu a marketingu společnosti SoNet říká: „Velmi rádi jsme se podíleli se společností Payment4U na vývoji charitativního kiosku, který přináší univerzální řešení bezkontaktní platby napříč zeměmi pro organizace, které jsou zcela nebo z části závislé na příspěvcích třetích stran,“ říká zástupkyně společnosti SoNet, která bankám a obchodníkům poskytuje komplexní služby v oblasti platebních technologií a spolupracuje i na zmiňovaném projektu kiosků. 

Jednoduché, bezpečné, nenáročné na provoz

Charitativní kiosek ocení všechny organizace zcela nebo částečně závislé na podpoře třetích stran. Uplatní se u církevních institucí, v charitativních a humanitárních organizacích, spolcích na obnovu kulturních památek nebo třeba v zoologických zahradách.

Věnování příspěvků bezkontaktní platební kartou či prostřednictvím mobilní peněženky je jednoduché, rychlé, bezpečné (není nutné manipulovat s hotovostí) a transparentní. Výši daru a potvrzení o uskutečněné transakci vidí návštěvník díky inteligentnímu LED systému, nechybí ani závěrečné poděkování.

Kiosky svým designem nenarušují místa určená například k rozjímání a modlitbám. Nevyžadují pevné připojení k internetu a lze je umístit kdekoliv v prostoru. Provoz zajišťují baterie, které na jedno dobití vydrží přibližně týden.

Pro UniCredit Bank nejde o první produkt v oblasti přijímání bezkontaktních plateb. Banka se vždy řadila mezi lídry v oblasti samoobslužných platebních terminálů. Například jako první spustila platby kartou u samoobslužných parkovacích automatů.



Vydáno: 5.září 2019, v Banky, Společenská zodpovědnost.
Zdroj: Petr Plocek