Škoda Auto mění manažery v Rusku
Jan Procházka opustí 1. července vedení Škoda Auto Rusko a přejde do centrály společnosti, kde se ujme vedení Mezinárodního prodeje automobilky. Kdo ho nahradí v Moskvě? Změnu komentoval člen představenstva pro prodej Martin Jahn.
Vedení společnosti ŠKODA AUTO Rusko se ujme Petr Šolc, který vystudoval Hospodářskou fakultu na Technické univerzitě v Liberci, začal svou profesní dráhu ve společnosti ŠKODA AUTO v roce 2005 v útvaru Prodej střední Evropa.
Po následném působení v útvaru Prodej severní Evropa přešel v roce 2013 do společnosti Volkswagen Group UK, kde nesl odpovědnost za plánování odbytu značky ŠKODA. V roce 2016 se vrátil do centrály společnosti ŠKODA AUTO, kde zprvu vedl prodej v regionu
východní Evropy.
V uplynulých pěti letech měl jako vedoucí regionu na starosti prodej v zámoří a významně rozvinul značku ŠKODA na trzích, jako jsou Indie, Austrálie, severní Afrika a Nový Zéland.

Petr Šolc
Jan Procházka vedl společnost ŠKODA AUTO Rusko od 1. srpna 2016. Po získání titulu inženýra na Českém vysokém učení technickém nastoupil v roce 2000 do automobilky ŠKODA a pracoval nejprve v útvaru Rozvoj obchodní sítě. V roce 2002 přešel Procházka jako vedoucí regionu do společnosti Audi Česká republika a v roce 2005 se vrátil ke značce ŠKODA, kde nejprve vedl prodej v Rusku a od roku 2007 nesl odpovědnost za prodej na českém trhu. Od roku 2012 působil Procházka ve společnosti ŠKODA AUTO na pozici vedoucího regionu pro trhy Indie, Afrika, Austrálie, Nový Zéland a Latinská Amerika. Jan Procházka povede Mezinárodní prodej v centrále společnosti ŠKODA AUTO.

Jan Procházka
Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, komentoval změnu takto: „V osobě Petra Šolce nastupuje do vedení společnosti ŠKODA AUTO Rusko profesionál v oboru prodeje s mezinárodními zkušenostmi. V jeho nové úloze mu přeji hodně úspěchů. Zároveň děkuji Janu Procházkovi za úspěšnou práci v uplynulých pěti letech a mám radost, že se jako vedoucí Mezinárodního prodeje vrací do centrály společnosti ŠKODA AUTO.“
Rusko je dnes s počtem více než 94 000 dodaných vozů v roce 2020 třetím největším odbytištěm společnosti ŠKODA AUTO. Česká automobilka si tam v minulých letech upevnila postavení a v roce 2020 se jí podařilo zvýšit svůj tržní podíl na 6,8 %.
V koncernu Volkswagen nese značka vedle Indie a severní Afriky navíc odpovědnost i za Rusko včetně států SNS.