Šilha startuje aukční systém v Re/Maxu

Uplynuly více než dva roky, kdy z čela českého a slovenského Opelu odešel jeho dlouholetý šéf Pavel Šilha. Letos na jaře vstoupil jako společník do realitní franšízy RE/MAX, kterou zároveň z pozice ředitele vede. Jak se mu daří v novém byznysu?

Šilha působil na manažerských pozicích v automotive téměř dvacet let. V minulosti působil jako šéf značky SEAT v IVG, poté se živil také jaké ředitel importu značky Kia na Slovensku.

Relativně mladou, ale o to dynamičtěji se rozvíjející realitní kancelář RE/MAX Prestige z Prahy 4 – Kunratic chce posunout dále pomocí kampaně, která chce zákazníky přesvědčit o výhodách prodeje nemovitosti formou aukce, což je v realitním světě aktuální „hit“.

RE/MAX Prestige slibuje navýšení ceny nemovitosti při prodeji až o desítky procent – díky unikátnímu systému RE/MAX Aukce.

„Na dnešním „horkém“ trhu nemovitostí, kde poptávka převažuje nad nabídkou a ceny nemovitostí nejen v Praze závratně rostou, nabízíme prodávajícím špičkový nástroj, díky jemuž získá náš klient skutečně nejvyšší možnou cenu při prodeji své nemovitosti“ říká Pavel Šilha, vlastník a ředitel kanceláře RE/MAX Prestige.

„Aukce v našem podání probíhá tzv. „obálkovou metodou“, ovšem v moderním provedení,“ říká ředitel RE/MAX Prestige Pavel Šilha.

„Zájemce o koupi necháme předložit nabídky v souladu s vyhlášenými kritérii (jediným rozhodujícím faktorem tedy nemusí být jen nabídnutá cena, mohou být zohledněny i další, pro prodávajícího důležité, skutečnosti). Po prohlídkách nemovitosti se v předem vyhlášený čas přes klientský portál RE/MAX otevře elektronická aukční síň. Zde zájemci vyplní formulář s předem stanovenými kritérii, která slouží pro vyhodnocení objektivně nejlepší nabídky. Celý proces je naprosto transparentní a férový ke všem účastníkům, protože ani makléř nevidí podané nabídky před uzávěrkou aukce a nemůže tedy nikoho zvýhodnit. Systém tak poskytuje zájemcům dostatek času na rozhodnutí a v konečném důsledku nejlépe přispívá k dosažení skutečné tržní hodnoty nemovitosti.“

Odlišný od většiny konkurentů je i přístup RE/MAX Prestige k otázce inkasované provize za prodej bytu či domu. Ta je vždy striktně vyjádřena v procentech z dosažené konečné prodejní ceny, obvykle v rozmezí 3 až 5 %.

„Nikdy si neúčtujeme podíl na zisku z dosaženého navýšení. Vše, co vyděláme navýšením ceny, náleží zákazníkovi. Jsou společnosti, které si účtují značnou část – často až polovinu – provize z dosaženého navýšení. To nepovažujeme za seriózní, protože to vede k tlaku na zákazníka k nastavení co nejnižší vyvolávací ceny, aby dosažené navýšení potom bylo co největší. U nás je vždy na prvním místě zájem zákazníka – prodávajícího – a jeho finanční prospěch z celé transakce,“ vysvětluje ředitel Šilha.

Dosažené navýšení v aukcích kanceláře RE/MAX Prestige se běžně pohybuje v desítkách procent, a to i při opravdu reálném nastavení vyvolávací ceny na začátku celého procesu.

„Například nedávno jsme prodávali byt 2+kk v panelovém domě v Praze 4 – Hájích, kde výchozí cena v souladu s cenovými mapami činila 3,6 mil. Kč. Finálně dosažená prodejní cena se ale dostala na 4,4 mil. Kč, což znamená navýšení o 800 000 Kč resp. více než 22 %. To je vzhledem ke zmíněnému realistickému nastavení vyvolávací ceny skvělý výsledek, ze kterého těžil především prodávající,“ přibližuje výsledky aukcí RE/MAX Prestige její ředitel.

Aukce RE/MAX Prestige jsou lákavou nabídkou pro majitele nemovitostí, kteří samozřejmě chtějí dosáhnout při prodeji co nejvyššího zhodnocení.

„Kdykoli jsme připraveni vysvětlit zájemcům všechny detaily celého procesu. Ten vždy začíná skutečně profesionálním cenovým odhadem, který přitom všem zájemcům uděláme zcela zdarma,“ uzavírá ředitel RE/MAX Prestige Pavel Šilha.



Vydáno: 23.červenec 2021, v Management, Personálie.
Zdroj: Pavel Šilha, archiv