Diess: Škoda byla loni motorem koncernu VW
Škodovce klesl v loňském roce provozní zisk o 54,4 procenta na 765 milionů eur (20 miliard korun). Podle šéfa koncernu VW Herberta Diesse byla ale loni značka navzdory tomu motorem růstu tržního podílu německé automobilky v Evropě.
K poklesu přispěly nižší objem prodeje kvůli pandemii koronaviru, vývoj směnných kurzů a mimořádné výdaje spojené s emisemi. Tržby mladoboleslavské automobilky klesly o 13,8 procenta na 17,1 miliardy eur (447,8 miliardy korun), oznámil mateřský koncern Volkswagen.
Škoda dodala loni svým zákazníkům po celém světě 1 004 800 vozů, o 19,1 procenta méně než v roce 2019. Největší zájem byl o modely Scala, Kamiq a Octavia Combi. Výroba se loni snížila o 24,3 procenta na 941 milionů vozů. Firma uvedla, že negativní dopad částečně zmírnila optimalizace nákladů.
“Škoda patřila v minulém roce k úspěšným částem našeho koncernu, díky jejím prodejům se nám podařilo navýšit na jinak klesajícím evropském trhu celkový tržní podíl a udržet pozice ve východní Evropě,” pochválil českého výrobce koncernový šéf Herbert Diess na úterní výroční tiskovce automobilky konané ve Wolfsburgu.
Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, v Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.