Český start-up poskytuje účetnictví pomocí strojového učení

Obor účetnictví a daní doposud odolával inovacím, jaké známe například z bankovnictví. Vlivem technologických změn a poptávky klientů se ale i tento obor začíná měnit. Klíčové novinky na trh přináší český start-up Trivi, který využívá mimo jiné i strojového učení (tzv. machine learningu).

Společnost nabízí digitalizovanou správu účetnictví pomocí webové či mobilní aplikace vytvořené dle vlastního know how. Pro své klienty vyřizuje pravidelné legislativní povinnosti jako kontrolní hlášení a DPH, zpracovává daňová přiznání a mzdovou agendu a zastupuje klienty při komunikaci s úřady. Za start-upem stojí sourozenci Katarína Augustini a Juraj Cienik společně s Michalem Drozdem a Radkem Stavinohou, zakladateli cestovní agentury Invia.

Moderní technologie v účetnictví

Počet podnikatelů, start-upů i živnostníků v České republice v posledních letech roste. Stejně tak se zvyšuje tlak na administrativní požadavky spojené s podnikáním. Neodborník se v tom přestává orientovat, takže mu vyřízení všech náležitostí zabírá mnoho času s velkou pravděpodobností chyb. Za to mu hrozí nemalé finanční penalizace a jiné postihy.

Stejně jako u bankovnictví před několika lety i v účetnictví stále více lidí vyžaduje rychlá a jednoduchá řešení, která jim usnadní práci. Společnost Trivi posouvá ještě stále konzervativní trh s účetními službami a svým zákazníkům umožňuje správu celého účetnictví online prostřednictvím aplikací. „Odbouráváme stereotypy, že co není na papíře, neplatí. U nás neposíláte faktury poštou, i když můžete, ani je nepředáváte osobně svému účetnímu. Díky automatizaci a digitalizaci s podporou strojového učení zjednodušujeme celý proces zaúčtování agendy, a tím snižujeme cenu za účetní služby, ” říká o Trivi její ředitel Juraj Cienik. Jednoduše pomocí Trivi aplikace v mobilu a Trivi portálu tak mohou zákazníci nahrávat doklady od svých dodavatelů, vystavovat faktury, odesílat účtenky do EET či sledovat své příjmy a výdaje. Do budoucna budou na jednotlivé účetní firmy narůstat nejen legislativní a vědomostní nároky, ale také finančně náročné technologické požadavky, jako jsou různá softwarová řešení či nákup robotů.

Kdykoliv potřebujete, máte se na koho obrátit

Za digitalizací účetnictví stojí tým více než 50 profesionálů, který dohlíží na účetní i legislativní správnost zpracovaných podkladů a výstupů. „Narozdíl od některých klasických účetních firem umíme klientům poradit ve více oblastech, nebudou tak potřebovat zvlášť odborníka na vedení účetnictví a jiného na daně. Jde nám především o ulehčení práce klientům, aby se mohli naplno věnovat předmětu svého podnikání. Na druhé straně díky automaticky odbouráváme velkou část ruční práce, takže dokážeme udělat více za méně peněz a dostat koncové ceny pro zákazníky na nižší hladinu, než je zvykem,“ tvrdí Juraj Cienik. Pokud klient potřebuje odbornou konzultaci, má se vždy na koho obrátit. S přidělenou účetní lze komunikovat prostřednictvím chatu na portálu Trivi a v mobilní aplikaci, e-mailem a telefonem. V případě potřeby je možná i osobní schůzka.

Systém Trivi dokáže přenášet data z různých systémů (e-shopů, CRM…) prostřednictvím API připojení nebo importních můstků Money, Pohoda, ISDOC a dalších. Není tak potřeba doklady ručně přenášet do systému, vše probíhá prostřednictvím profilu na Trivi portálu, chytré Trivi aplikace nebo e-mailem.



Vydáno: 5.září 2019, v Dodavatelé, Informace z trhu.
Zdroj: Ondřej Hubatka